RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

my sis convocation



tajuk kat atas pasal konvo akak aku kn...tapi korang nnt boleh tgk gambar aku, mak aku, adik-adik aku konvo skali..kehkehkeh..post kali ni aku nak cite skit pasal adventure aku g konvo akak aku sampai la aku balik u aku....sangat adventure...sile2 la bace...
*********************************
3 hari sebelom konvo...jeng..jeng...jeng...
aku kelam kabut kemas baju hari khamis..disebabkan aku yang tak suke mengemas sampai la last minit ni...amik mase 3jam mengemas..mane x lama...mengemas barag2 yang kebanyakan nyer bukan barang aku..yep..semua barang abang aku...3 seluar jeans, 1 jersey MU yang ade name barbatov kat belakang....sangat berat..barang aku?..hanya sehelai kain ela untuk buat baju raya....beg pon menjadi sangat besar..campur plak laptop...ade assignment yang kene anta lagi 3 hari..aiyaaa....mtk pertolongan kwn aku, si eton anta aku g langgar..naik moto je beb..rempit sekali sekala..lps 2 nasib malang bermule..sblh seat aku bdk lelaki.bkan bdk..da besar pon... around 27 thn...sangat x selsesa..boleh plak dia ajak aku berbual2...tanya kau banyak soalan plak 2..yang paling aku benci..mase dia kate dia askar!..aku benci askar wei...disebabkan pengalaman dulu..huhu~...
.akhir nyer aku dengan selamba kate "NAK TUKAR SEAT LA!"
si bdk "eh,kenape??..bukan ade buat ape-ape pon" *sengih*
ape kes...
aku " TAK SELESA LA DUDUK SEBELAH LELAKI!"
then, dgm muke selamba angkat beg then g cari seat kosong..nasib baik ade.kalau tak, sanggup duk kat tangga..

***********************************************
sampai melake , 2hari sblm konvo
memenatkan diri tunggu mak aku sampi kul 9 lbh tak sampai..da la bus aku sampai kul 7..sob3..tak ape..mak g anta adik aku skola dulu..tunggu la aku dengan sabar...sanagt sabar..nak makan mcd sebelom mak sampai...pergi la cari atm....malang lagi..semua atm tak de duit..apekah~~.....kempunan da aku mkn set breakfast..sob...."batu belah batu bertangkup...makan la aku telan...bla..bla...aku kempunan makan mcd"..ngap!!!
mak aku pon sampai...balik je rumah..aku terus tido balik...huhu...penat sangat duk dalam bus, sampai tengkuk sakit....

nasib baik duduk rumah sangat best..ade abang yang boleh aku buli...main bola dengan adik-adik..fuhhhh..seronok...yang tak seronok..kene wat assignment gak..adess~

kat kedai yang ada wireless

botak:mak, adik lapar
aku:arrghhhh..ngada2...tadi suh makan nasi tak nak...*membebel sambil wat kje*
mak: beli la kan dia eca...
aku:ko nak makan pe~
botak: kuey teaw
mak: xyah...makan bihun sup ye eh....aye g order bihun sup 1
aku:satu je..*frustrated*
aye:kak, nak bihun sup 1
akak kedai: bihun sup tak ade
botak pulak frust......
pelanggan 1 n 2:buhun sup 2 eh..air..bla.bla..
10 mnt kemudian...bau bihun sup kat belakang aku....
aku balik rumah sambil menyumpah CELAKE btl bdk td!!

di rumah

aku:along, sok ikut tak g konvo?
along:malas la...
aku:g la..nanti mak balik sorang2..tak ade orang nak teman mak drive la *tipu,akak aku ada*

aku jalan2..g ambik beg..kuar barang-barang dia..tunjuk jersey......along aku sengih3....
OK, dia setuju ikut...kehkehkeh....

***********************************
hari konvo

cari tempat parking x de...tpon la akak aku..dia membebel.."kat bawah bukit tu banyak la kosong"
aku "ko tak tengok, full la"
jumpe parking..masalah 1 selesai

masalah 2

ain: aku tak ade tudung la macthing dengan baju kurung ni...
keluar g kajang cari tudung~

masalah 3:

da lambat nak siap2...
ain:eca, gosokan baju aku, amik beg aku....ade kad dalam 2..bawak sekali..bla3~....

masalah 4
aku x dibenarkan masuk sebab pakai suar jeans..lari2 dengan laju g bilik kawan akak aku then tukar seluar......naik tangga banyak kali~

masalah 5
cari mak aku tak jumpe..lastly duduk 3 dari depan sorang2..dekat vip seat..~.~"""

masalah 6
sangat bosan n ngantuk nak tunggu abis...excited tunggu turn akak aku..lps tu bosan..

then, angkat barang n amik-amik gambar bagai nak giler....
aku:along jom ikut aku..
along ikut je dengan baik..
aku:along,jom amik gambar
along ikut tanpe bantahan....
mak:dah2 la eca buli along kau tu
aku:mane ade buli...*evil grin*

***********************************************
sebelom naik bus

jumpe kawan matrix..dia terkejut, aku pon terkejut..then wat2 tak kenal..huhu~
dalam bus...malang lagi..sebelah aku bdk lelaki..keliling aku kawan2 dia...baye2 aku...tempat kosong xde..adesss~
nasib baik dia kurus..huhuhu..xde la nak terlanggar2 aku..sob3...
disebabkan penat...aku tidur lena gile...mulut ternganga luas then maybe berdengkur...
terbangun....tengok budak tadi tak tido2..mesti gelakan aku..LOL~


some pics during my sis convo...




cume adik aku nuar je tak ade..huhuhu..sayang nyer..
anyway, best tengok konvo..tahun depan aku la..kene pastikan semua datang..^^V

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

chanz said...

ko ada blog rupanya....hehehee

Post a Comment