RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

bila ajal sampai


disebabkan aku yang hanye boleh buka FB waktu ptg je...malas nak tukar setting wireless...bende leceh macam ni...maka, lambat la berite sedih ptg td diterime....
buka FB dengan niat yang tak baik...untuk melagha...kini dikejutkan dengan post kat wall sendiri oleh akak aku....memang terkejut.....tapi tak panik.............hanye perasaan sedih je menimpa diri...masuk ni, 2 kali da aku sedih minggu ni...menangis sekali....ari tu baru aku cakap kat aimi n tika "aku da lama tak nangis"......

post akak aku....

Siti 'aisyah Binti Omar, Lalola Anwar....mak kol ak td..die bgtau yg tok tawil da meninggal..br je asar td.kebumi mlm nie lps isyak..soryla hp xd krdt r nk kol korg


macam yang korang baca..post tu benar belaka...buatkan hati aku tersentap..
agak marah bile mak tak kol aku...tapi aku faham keadaan mak kat rumah tu..mesti tengah sedih...
arwah tok tawil...atok yang baik dengan aku n family...semua adik beradik aku, dia yang ajar KAFA mase kecik dulu selain atok aku....not blood related..tapi arwah ni kawan baik atok aku...

teringat zaman dulu.....

diwaktu petang yang damai....azan berkumandang....

arwah atok aku bersiap-siap nak ke masjid...selalu pergi masjid dengan arwah tok tawil ni..bestfriend dia...mesti jumpe tengah jalan sebab rumah dekat je...
kadang-kadang, arwah atok aku dan arwah tok tawil naik motor same-same ke masjid atau kesurau....


arwah nenek pon berkate kat kitaorng adik beradik= tok ayah kau tu tak boleh pisah dengan tok tawil ko tu...selalu bersame..perangai dan gaye pon same....nanti kalau tok ayah meninggal...korang boleh tengok tok tawil kalau rindu kat tok ayah nanti.....

kami hanye senyap dan mengiyakan cakap arwah nenek aku...persamaan antara diorg memang ketara...

tak lama kemudian mase aku darjah lima...tok ayah aku kembali ke pangkuan illahi....innalillah.

setiap petang, kami duk tunggu tok tawil lalu...sebab dapat lepas rindu kat arwah tok ayah..
kalau tak..aku selalu jumpe tok tawil kat masjid..blaja KAFA, walaupon beliau da tua sebaya arwah tok ayah aku...masih sihat untuk menjalankan kewajipan mengajar agama kat budak-budak...

tak lama kemudian, kelibat tok tawil tak kelihatan setiap petang..kami pon tanye nenek..

"tok tawil ko terpijak paku, disebabkan ade kencing manis...kaki sebelah kene potong.....tok tawil tak mengajar KAFA lagi"


sejak tu tak nampak lagi kelibat tok tawil sampai hari ni....kemudian tok tawil pindah kampung lain....lagi susah nak jumpe...

2 tahun lepas tu..mase aku form 1..nenek pulak menyahut seruan illahi...innalilah...hilang lagi orang yang penting dalam hidup kitrang...tinggal lah tok tawil je..tu pon tak dapat jumpe sebab tok tawil da uzur dengan keadaan yang susah nak bergerak...


bile petang...baca post kakak aku..terus sedih...menangis....
sedih sebab terkilan tak dapat jumpe..nak aje aku cabut tadi terus beli tiket bus..tapi sampai nanti pon tak sempat nak tengok arwah..kebumi malam ni...lepas isya'...aku sampai pagi... :( ..


da lama nak jumpe arwah..mase cuti sebelum ni lagi, sebab mak asyik sebut..arwah da uzur..penglihatan da kurang jelas..tak boleh nak cam muke dah..hanya boleh cam suare je...mak je sempat jumpe arwah..arwah ade nak cakap jumpe bebudak, means kitrang la...

sangat rindu nak jumpe arwah...terkilan tak dapat jumpe..da banyak kali bende ni berlaku kat aku...dulu mase matrix..nenek sedara meninggal..aku tak dapat balik..tak dapat jumpe :'((..

menyedihkan betul hidup aku ni...namun walau tak dapat berjumpa...
aku doakan moga arwah tok tawil dirahmati ALLAH dan ditempatkan di tempat-tempat orang beriman..Amin

Al-Fatihah....



gambar arwah nenek dan arwah tok ayah..we miss u a lot!!

yang hidup pasti akan mati....

non-stop crying..........................

adding up today date as important day to remember....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Unknown said...

al-fatihah.
sabar ecah..

Lea Isnawi said...

sabar ye ecah....
dh sampai ajal...

alfatihah buat arwah tok tawil
and takziah buat kamu sekluarga

Post a Comment