RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

4 anak dara melencong ke penang-part 1

4 anak dara melencong..(aimi,tika,eton n aku)..aku saje tulis melencong. tu pon kira macam melencong jugak sebab kami pergi melancong walaupon kerja melambak-lambak tak siap..kire kitrng buat lencongan melarikan diri dari kerja...agagagaga~

nak dijadikan cerite *gaya mengumpat* kami rancang lama da...plan awal nak pergi..nak pergi mase sem1 tahun 4 ni..but, apekan daya, mase sem 1 duit kami kering kontang..aku pon tak tahu kat mane hilang duit tu...adekah matahari da kondensasikan duit-duit aku??
sape yang tahu..nak tahu tanye lah matahari...
tanye sama matahari, ape sebab duit hilang?..nanti jawab matahari "kejadah nyer ko tanya aku pulak~"

so, plan kami pun b'tukar ke sem2..tapi hanim yang sepatut nyer join tak jadi join...huhu~ ramai gak tarik diri lepas tu sebab tak dapat permission...tak boleh salahkan diorang..aku pun cakap ngan mak aku mase da sampai kat penang...biasalah, anak solehah~ ;p ..

kami pon plan pergi mase hujung minggu..malam khamis gerak sampai la sabtu..kami selit-selit waktu free dimase-mase kene wat report quality assurance..kami pelajar contoh!~....

.naik bus kat belakang bilal..jln kaki plak tu...walupon malam, badan macam disirami hujan-hujan peluh....fuuhhhh~...

short kan cerite....

kami sampai pinang da! kejadah~ XD


ni gambar mase naik feri untuk ke island...kalau tengok muke aku, muke baru bangun tido..tak penah aku bangun kul 4 lebih..ni kire keAJAIBan untuk aku..wargghhh...masuk world record da..;p...
ps:lawa tak baju transformer aku..kehkehkeh


duk depan skali..sebab excited...paling excited, sebab da sampai penang..tapi still tak percaya kitrng da sampai penang..dah la 4 orang anak dara je...hehehe..len kali nak bawak suami masing-masing...*collapse*


ni mase dekat surau b'hampiran feri tu..sembahyang subuh sat..tq kat pakcik yang jaga toilet tu..bagi tau kitaorg kat mane surau..kalau tak, emmm dah jalan jauh da cari masjid yang dekat..
aku tahu ade orang geli tengok gambar budjet comel aku ni..nak buat macam mane, da muke aku macam ni..lain la korang nak bg aku duit wat surgery,...nak ubah muka jadi avril ke~...mengucap cah, haram2!! hahahaha...

destinasi 1st.....

destinasi 1st sepatut nyer bukit bendera...tapi alangkah terkejut nyer kitorg lepas tahu yang bukit bendera da tutup da...setahun yang lalu sebab ganti cable car baru..perghhhh~ nampak sangat la tak tanye orang kat penang dulu...huhu...dah la kami asyik main nyorok-nyorok dengan anjing..anjing pergi arah kitarng, kitrng lintas jalan lain..da macam adegan cintan da..main kejar-kejar~....
patut la pakcik bus tu cakap mase kitrng bayar tiket pagi tu, "bukit bendera tak ada apa-apa"
cube la cakap tak berkias sangat..kami ingat dia cakap, bukit bendera tak best....rupe nyer tak leh masuk da..aiyaaaa~ salah aku gak, aku pergi cakap kat aimi "bukit bendera tak ade ape-ape aka tak best"....so, set dalam kepala otak, takade apa-ape= tak best, walhal, tak ade ape-ape=tutup....
mase tu, aiiiii~ gile-gile la call en ludfi aka technologist HPP...hohoho~..sebenar nyer, en ludfi tipon kami dulu..sebab risau..hehehe...takut-takut kami diculik makhluk asing...ishhhh3..
sepatut nyer pergi b.bendera untuk jumpe en ludfi.tapi dato' tak bagi en ludfi cuti..ish, dato' makin sayang kat en ludfi..nak lepas sehari pon tak boleh..tetibe, rindu dato.. ;p.


aimi tengah call en ludfi...mintak cadangan nak pergi mane...kami dah lari plan awal da..
gaye aimi macam setiausaha kan?...ye lah..manje gitu, sesuai la...*gaye lembut*..tike tengah cover lain..bagi isyarat suruh lari kalau anjing kejar..

sempat lagi posing walaupon tengah pening nak gi mane..mase ni la kamera jadi bende paling berharga...

then, kami terpaksa la pergi temple ni.en ludfi suggest..temple paling besar kat penang or malaysia kot..kek lok si temple..aku suggest korang pergi gak...cantik beb! tapi kami pun tak sempat nak pergi pagoda sebab da penat jalan untuk ke temple tu...da la panjat bukit, t'serempak plak dengan 5 ekor anjing yang besar-besar..eton je berani..aku 3 orang ni da kecut perut...muke pucat je..sampai eton kate, "nyesal tak ambik gambar korang"....
mase tu punya lah scary, aku kalau aku macam mohd ali, peninju tu..da aku blasah je anjing2 tu..mau lepas tu dia tunduk kat aku...kat mane la nak samak ekkk~ adehhh...




naik bende ni macam naik cable car..ade tangga kat tepi kalu nak daki...tapi disebabkan da daki bukit tadi..mane larat nak panjat lari..kami sayang lemak~...

patung guan yin tu tak senget,jangan salah faham...tukang ambik gambar ni yang ambik senget..rase nak lempang laju-laju je mase aku nampak gambar ni senget.penat aku posing gaya macho...grrr~....

ni versi aku ambik...so, temple tu tak senget ye..still tak puas hati...kite bakor je jurukamera tu..bakor je *ala2 penari kebudayaan*


tempat yang sesuai melepak...tak boleh jumpe tempat macam ni..gerenti melepak punya...

kami bezakan ketinggian yang templa ni dengan bukit bendera..lepas tu kami cakap "sama je kite daki bukit bendera"...perasan gile..ahakz~

ody balik, kami singgah 7e dulu...beli maggi cup and air...lapar da mase tu..tengah hari kot..nasib baik ody turun, tak jumpe anjing2 tu lagi..syukur~...
then, berhenti kat bus stop, makan maggi dulu sambil-sambil tunggu en ludfi..en ludfi nak bawak kitrng pergi cari guest-house yang dekat and selamat...kalau kitrng ambik yang dekat jalan chulia tu, kitrng maybe da kawan baik ngan mak nyah2 kat situ..maybe da t'ikut gaya diorang, kite bakor je..kite bakor je~~~

jalan senang hati, tak ade anjing...yatttaa!! XD



muke aku yang kebulur...lapor..aimi, sempat buat iklan maggi..budjet model maggi aka mawi~..kehkehkeh..tak sempat ambik gambar eton and tika makan, sebab diorang makan laju, da buang maggi cup tu..ish3...cam pelarian plak rase....
tengok kaki aimi, duk kepit air...tu sebenar nyer latihan tambah muscle kaki.. ;O...

destinasi ke2 (toy museum)

sebelom gi destinasi ke2..kitrng melepak kat pelangi mall...lepas check in kat trang lodge guest-house...murah2...len kali nak tempah kat situ lagi..hehe...promoter~
duk pelangi mall, boleh plak habis duit banyak, sebab makan secret recipe...sebelum datang penang, ingat nak kurus, makan sikit, ajlan banyak...hampeh je...

tiket toy museum, rm 10...sape yang gile toy macam aku, sile masuk k ^^..

teka teki, cari mane tikah...

ada klu kat gambar ni untuk teka teki di atas...

bukan nak suruh korang puji aku comel cam stich ni...tapi nak suruh korang belikan aku satu...jangan kedekut dengan kawan-kawan..tak baik~....


eton gune gps nak cari jalan gi destinasi seterus nyer..aimi duk menyemak sebelah eton.aimi responsible untuk cari jalan...tika tu, betul-betul tido...siyes!aku tak tipu, dia ngaku sendiri..kalau aku kejam, aku tinggal je dia...bagi dia kawan ngan patung predator belakang dia tu..huahuahua..

destinasi ke3-masjid terapung



sangat jeles dengan aimi and eton..bile posing, sweet je..aku macam pokok bakau..keras..kalu posing cam pompuan, jadi pondan..apekah~....tika kat sini da give up ambik gambar..letih bangat da..


ni la masjid terapung..yang best sebab design dia lawa...terapung atas air, bukan tergantung atas air..hoho...lagi best sebab sebelah pantai..permandangan sangat lawa!!...banyak bot-bot nelayan..
yang paling best, kami singgah bukan untuk sembahyang tapi tido skali...disebabkn terlampau letih, kami terlelap..yang paling bagus, eton suh aku jaga beg dia and budak-budak mase diorang nak gi sembahyang..tapi, sedar-sedar je..aku tengok diorang da selesai sembahyang..aku ter-collapse kejap...adehhhh.....





destinasi ke 4-tanjung bungah

walaupon kitrng da penat..cam boleh merangkak je sebab da terlampau penat...kitrng still pergi ke destinasi seterus nyer..tanjung bungah..lupe nak gtau sebelom ni..transport kitrang adalah BUS sahaja..kire macam backpacker sejati la!!...rase cam foreigner je walaupon muke melayu betul..ade orang banjar lagi..kekeke.....
yang tak best naik bus tu, himpit2 ngan buak-budak sekolah...ade kes tak berape best b'laku...kitrng terpaksa berdiri lama sebab tak ade seat..ade sorang budak lelaki duk depan aku...aku pegang handle bus kat tepi die..tetube je, aku rase tangan aku cam kene pegang..tengok-tengok budak tu letak kepala dia kat tangan aku..ape lagi, terkejut la aku..tarik tangan laju-laju...perghh, bengang mase tu,tapi fikir +ve yang bdk tu tertido..huhu~...aku rase kepala dia hampir terketuk handle mase aku tarik tangan aku tu ;p...abis mood aku mase tu~...

ok, sampa tanjung bungah...lupekan kes tadi..aku ade eraser dlm otak aku~...


tempat pengawal pantai..cam cite baywatch, aku tak tengok cite tu..tau name je..hahaha

Charlie angles!!!


parachute..rm 80..korang boleh try la...aku tak berani sebab tak ade duit..hahah..teringat cite jaws...kehkehkeh...


gambar yang buat aku jeles...nak jugak...tapi kitrng ade nampak, safety belt sorang minah ni t'cabut..mase tu da start fly..korang bayangkan kalau jatuh dari height yang tinggi gile...doa je selamat jatuh..tu buat aku da tak berapa jeles da..hargai nyawa anda....hohoho


pantai lawa..air biru-biruan da..tapi satu je spoil..teka2??....
jwapan:ade anjing, sepanjang kembara kitrng, tak leh lari ngan anjing..ntah2, anjing ni yang selamatkan korang kalau lemas....samak..samak...samak...


bukan aku nak ambik gambar kanak-kanak ni..aimi yang suruh..opppsss...ps, jurukamera malas bangun....ish3...


detinasi t'akhir, one avenue plaza

ni lepas balik dari tanjung bungah..yang best sepanjang jalan tu, banyak gile Korean n Japanese food..nak beli, takut tak halal..sebab majority tak halal..huhu~..
dalam bus tu, aku duk ngan aimi..tetibe ade 4 orang naik...ingat dari cine..last2 aku dengar betol2, jepon beb!! tak ke excited nyer aku n aimi macam electron kat excited state..aku try gile2 nak dengar diorg cakap pe..kalau dlm kelas prof mat, aku dgr macam ni kan bagus~....
aku macam nak suh aimi greet je diorang..
konbanwa, watashi wa eca desu, malacca kara...ni je yang aku ingt mase kelas jepon sem lepas..hampeh..kalau aimi, mesti dia da cakap sampai dapat no tipon mamat encem tu..perghhh..tupang sekaki ehh...hehehehe

rancangan kitrng kat plaza ni, tgk wayang...mase tengah pilih cite, aku je yang x same pendapat dengan eton, aimi n tika..last2 aku give up...aku ikut diorang..then, aku yang paling enjoy cite tu..sebab ade muke gay~..hahahaha..1st timegak duduk bean seat..baru lagi kat malaysia..cam seat couple la...korang bleh tengok la, diorg ambik gambar gile2 sebelom wayang start....emmm, kitrng pon...wahahahah...



destinasi bidan terjun...

pelik je tajuk..en ludfi jadi bidan terjun kitrng setelah kitrng sesat.cari jalan balik ke guest-house tak jumpe..sebab kuar-kuar da malam..ishh, anak dara~..call en amir tanye jalan....jumpe guest-house, terpakse lawan ngan 2 ekor anjing lagi..huhu~..sampai kat bilik, en ludfi call..kate dia da pi gerak cari kitrng...terharu!!~ >.<...
lastly en ludfi ajak kitrng kuar makan..pi bawak kat kapitan kat gurney...tikah duk teringin nak pi kapitan dari LI lagi..so, hajat tercapai la!!..




ni memang tak boleh blah....tak lapar tapi teringin nak makan...tengok expression aku and en ludfi da boleh agak da...hehehhee

lastly, around kul 1 balik bilik..then mandi2....tdo pas tu nyenyak gile..kalau aku b'dengkur sorry la ye...hohoho...sok nak jalan lain plak..kumpul tenaga...hehehhee

ps:post yang panjang gile..tak tahu nak cut macam mane..kalau assignment la, aku da cut da..hohoho..tq 4 reading XD..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Jey said...

hahaa..gmabr last yg xthan tu :LOL:

unanswerable sunset said...

hahaha..gambar ni aku bukan buat2..siyes, lpz eton tunjuk baru aku perasan...kehkehkeh...nmpk sngt muke nak makan tu..hohoho

chanz said...

yey jalan2 penang~ aku pun taknah gi mende kat atas tu kecuali masjid terapung. lol

unanswerable sunset said...

yg paling atas t'pakse p sebab b.bendera x buka..huhuhu~
xmoh g toy museum ke?....

chanz said...

toy museum ada patung ape? gundam ade?

unanswerable sunset said...

gundam ade wei!!..banyak sehhh....aku rase kal ko p..mesti excited gak..tapi museum tu tak la besar mane pon..hehehee

sWeeT (",) said...

1st time aku tgk wyang nie... haha... x psal2 tikah jd pkwe aku jap...

unanswerable sunset said...

kitrng da b'jaye bawak ko g tgk wayang akhir nyer!..kat rumah aimi x sempat..yg best, seat tu la........hehehe...
aimi jd gf aku jap~ ~.~'''..
nnt kite pi lagi ye...mase grad nnt ..kite tukar partner lak..hahaha

Post a Comment