RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

aku jeles dekat diorang

sape lah yang berjaya menjeleskan aku ni??...bebudak yang tengah makan chocolate?..bebudak yang makan ice cream?...ni mungkin aku jeles betol!..meh bagi aku sikit~..;p..

aku tengah menjeleskan diri terhadap adik aku...oh, adik-adik...ade 2 orang adik...eh 3 orang..2 yang kecik..1 yang besar dan tak sedar diri...ish3...ade sedikit emo disini~..
.so, kali ni nak cerite pasal adik-adik aku...yang kecik 2 orang tu...bukan yang besau tu...

entah kenapa...aku makin jeles kat diorang tu..yelah, umur jauh giler beza..aku beza dengan aye 11 tahun..ok, aku boleh accept lagi...yang botak u,paling aku tak tahan, 16 tahun..amik ko...aku nak jadik kecik semula...doremon, meh sini....

alasan-alasan yang buat aku jeles..banyak ni..mai baca slow2 sambil hayati ape aku nak cite ni...

1) diorang sangat manja...yang botak tu baru umur 7 thn, ok boleh accept kalau dia manja lagi..yang aye, da 12 thn..tapi manja lagi..yang ni nak kene sebat..rotan satu!...

aye, manja dia pelik sikit..kalau aku bawak gi kedai-kedai baju..dia akan ambik baju warna pink je semua...aiseyy, aku kurang minat pink ni....dulu mase aku matrix, dia baru kecik lagi..aku selalu belikan dia baju sebelum balik kampung...aku pon pilih baju...
kawan aku tanye, "eca, adik kau lelaki ke?"
aku, "tak ar, pompuan"
kwn, "tu bukan baju lelaki ke?, ko nak dia jadi lelaki ke macam ko?". *gelak*
aku, "aku tak moh dia jadi pompuan sangat" ;p..
aku ambik baju yang aku pilih..kawan aku suggest baju, semua aku reject..hehehe

tapi sekarang aku dah kene balasan...aye asyik nak beli baju warne pink je...kasut jalan da pink...ishhhh...........balasan aku nak ubah dia jadi lelaki, skang da jadi girlish sangat..kejadah~..

2) botak, si tuntut janji

kalau ko jumpe adik aku, sile lah jangan b'janji ape2 ngan dia...silap aribulan, korang kene tunaikan..kalau janji biase2 cam belanja coklat, xpe..kot2 la janji nak belikan dia mainan yang mahal-mahal, baik tak payah....
dulu mase botak kecik, kitrng selalu pergi tesco..balik mesti beli vitagen untuk dia...lepas tu lama da tak pergi...ade satu malam tu, dia tak nak tido..
aku dengan baik nyer kate "botak, tido la..esok k.ade belikan vitagen"
automatik botak tido..

esok pagi-pagi buta, si botak kejutkan aku suh belikan vitagen..aku pon ajak dia pergi kat kedai-kedai dekat je...tapi dia kate "nak kat tesco"..dah la tesco tu kat bandar, jauh dengan rumah aku..
mak aku pon kate "sape suruh ko janji dengan dia, kan dia da mintak"
petang tu, aku terpaksa gak pergi tesco sebab dia asyik mintak...pergi tesco semata-mata beli vitagen~..kejadah betol!....

peristiwa ke 2, kali ni berkaitan dengan abang aku..abang aku selalu bawak botak gi jalan-jalan naik motor mase kecik.dulu botak duduk dalam raga, lepas tu duk kat seat depan abg aku, last2 skang da duk belakang..peluk abang aku kuat-kuat.risau aku dia jatuh..huhuhu~...mase 1st dia naik motor takut.lpz tu bile da okey, dia akan ikut abg aku gi mane2 pon...

suatu hari, pagi-pagi abg aku da lesap..pergi jalan-jalan kot dengan member dia..balik plak da nak maghrib..si botak ni dari pagi sampai petang tunggu abg aku balik..kesian plak..lepas tu dia suh abag aku bawak dia jalan..abg aku yg penat+da nak malam malas la bwk dia jalan...the end, dia tak mahu tido malam tu selagi tak naik motor..abg aku pujuk la suh tido, janji ngan dia sok bawak dia jalan..pagi esok tu, pagi-pagi dia dah duduk kat motor abg aku..tak gerak-gerak..siap panjat motor tu walaupon abg aku tak bgn tido lagi....bile abg aku bgn, terkejut la .. dia kene pusing-pusing satu kg bawak botak gi jalan sampai puas...huhuhu~

3)si perut tong macam aku...

dulu mase kecik-kecik, adik bradik aku yg da besau ni tak penah lagi mintak2 mak aku belikan something kalo jalan jauh...kami turut je kate mak aku mase tu..tak berani bersuare..dulu mak aku selalu belikan kitrng air kotak je kalu jalan..aku nak la jugak air coke ke, oren ke...layanan anda tak dilayan..takut2 nanti , aku kena tinggal kat situ...paling aku tak suke mak aku belikan air kundur...prghhhhh...sampai rumah kot, air tu tak abis aku minum...huhu~

sekarang, adik2 aku mintak ape2 pon dapat...mase gi jalan2..botak akan kate "mak , lapau"..merengek sepanjang perjalanan..kalau dulu, aku da kene tampar dayak da...mak aku pon, belikan dia nasi lemak marybrown...perghhh, high standard adik2 aku ni..da lah kalo aku blanje kfc, diorg makan 3 ketul ayam+coleslaw besar+kentang putar, tak ape2 lagi..siap nak tambah ayam lagi...besau gile perut adik2 aku ni..harap badan je keding~...


aku tak tipu dia makan banyak..cube kire berape tulang tu..


4) si pemalas

dulu mase kecik kitrng da kene gosok baju skola sendiri..sekrang adik2 aku, mak aku gosokkan pagi2...kalau aku ade kat rumah, aku la jdi mangse..nak pergi jalan mane-mane, aku kene tolong gosokkan baju adik2 aku..baju aku lagi..baju mak aku lagi...aku da boleh buka kedai dobi..

setiap hujung minggu, mak aku akan panggil adik bradik aku lipat baju...siap da tulis kat tempat baju tu, baju skolah,baju rumah, seluar...mak aku punye keje..kalau tak buat, mak aku taknak masak...tak dapat makan satu, kene tepuk-tepuk dengan hanger lagi...amik ko~...
sekarang, adik2 aku tak susah, mak aku tak suruh dioang lipat pon..mak aku lipatkan...macam biase, kalau balik rumah aku la kene buat..kene bebel sekali..padahal, aku baru je balik kg..ishhh..
skang tak penah nampak mak aku bantai adik2 aku tu..kenapakah???...mase kitrng je kene sebat.....ini tak adil...aku dengan akak aku penah perli mak aku, "oh, mase dulu kitrng kene blasah...dirang tak kene pon~"...
mak aku gelak je dulu..lepas tu dia senyap..aku tak brani perli-perli lagi dah..sob3..nasib badan...




ni la adik2 aku yg kecik..aye and botak...


my mom yang garang kat aku tapi tak garang kat bdk2 kecik ni..ishhh..jeles2..



botak n nuar (adik aku yg besar).....
buat style rambut yg same mase nak pegi hospital lawat sedara...ade ke patut buat rambut trojan..

ps:buat post ni sebab botak tegur aku kat fb,dia main laptop...mak aku tak marah pon~..jeles...
aku tanye dia soklan, dia jawab sepatah...ok...tu je...tak menjawab soklan langsung..aku suruh dia g main jauh2..dia kate taknak..menjwab la pulak..tunggu aku balik kg nanti..hehehe *evil grin*




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment