RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

the past,future,and present


dah lama tak update blog..bile update, post emo yg kuar..damn~
sejak abis blaja ari tu, baru skang pikir pasal mase depan sendiri..dulu mase blaja, tau blaja je, duit jpa bagi~free plak tu.. skang tak ade duit, sape nak bagi..nak mintak mak, confirm kaki da tepat ke muke sebelum sempat cakap berape..bukan setakat diberi free kick,malah di halau juge..=.= .

bile berfikir tentang mase lalu..yang ade hanye penyesalan skang..orang kate tak baik menyesal..dah penat try halau rase menyesal..tapi tak boleh..tgh duk lepak-lepak usha pakwe encem lalu lalang...TERimbas plak mase lalu...lalu TER-menyesal~...

path yang aku choose skang macam salah..entah, maybe takdir ALLAH dah tentukan mase depan aku..skang,hanya perlu bersabar...

past,
lepas SPM, macam2 aku mintak.
aku try mintak polis, dapat peluang untuk pergi temuduga, tapi mak aku rahsiakan dari aku...sehingga tamat semester 1 matrik,baru dapat tahu..tu pun setelah jumpe surat tu dalam almari..skang nak mintak dah tak boleh, aku sudah rabun~...bende same berlaku, mase aku dpt tawaran ambik law kat UTM~ tapi bila pikir balik,mampukah aku??...
aku nak mintak SPA, sebab aku minat sangat nak jadi radiographer..minat ni timbul mase akak aku patah tangan,macam cool plak tengok gambar tulang-tulang ni....sebab tu aku minat gambar tengkorak..aiyoyo~...tapi tak dapat mintak sebab mak suruh ambik matrik....dapat peluang ambik tesil maktab, aku cam sia-siakan peluang tu...tergamam mase interview..senyap tak keluar sepatah haram perkataan,kalo keluar pon,maybe aku akan cakap "mak tolong~"..sebab tu tak dapat, mak aku plak halau aku dari rumah, tak tegur, tak bagi makan selama semingu~ ni bukan penipuan, ni reality sebab bulan pose tak baik bohong...

ambik U, aku tak tahu aku pilih kos yang betul tak...mase mintak dulu, aku ingat kos ni cam medical imaging,SILAP LA PULAK~tentukan mase depan sendiri pon boleh silap~~..huhuhuhu~..terletak kos ni dulu mase mintak u..nak mintak kos lain, otak ni belum terdedah ngan bidang-bidang lain...mase buat reserch kat nuclear medicine,aku cam suke plak pharmacy, ni sebab aku terpakse syringe out sendiri Tc tu..menyesal tak blaja betul-betul mase matrik, tido je banyak~...

mase kat U, blaja main2..tak berape nak genius cam budak2 lain..keputusan, result aku tak bagus, aku tak dapat master..nak sambung tapi tak ade rezeki...bile dengar kawan2 sambung, aku rase cam rendah diri...cam menyesal pon ade..masih lum dapat ape-ape berite pasal keje related ngan kos aku..jadi, lagi la down~...bile terpikir, aku jadi EMO~...

future,
still uncertain..i'm feel hopeless....
ni sebab semua "pemberi kerja" nak pekerja lelaki je...patutkah aku tukar jantina?..tukar name mohd syah..femes. tolong jangan bias dengan gender....nanti makin banyak orang buat transgender~ satu lagi, kalau tak ade cable= orang dalam-dalaman..tak dapat la kerja..diorang lebih suke ambik sanak saudara diorng..tak lama lagi, dah boleh tukar name syarikat ke ape ke, tukar jadi "syarikat ahmat dan saudara mara sahaja" kan senang...klo dalam iklan tu tulis la syarat dia "mesti ade orang dalam-dalaman sahaja boleh apply"...isu..isuuu~...

present,
skang keje jadi sale assistant je..gaji pon ciput cam siput sedut..tapi aku redha, janji halal..masih menunggu rezeki dari ALLAH..sedang berhibernasi mencari pekerjaan..tak mahu memilih kerja, tak nak menyesal walaupon emo semacam bile dengar orang lain dah dapat kerja...sob3..
lastly, sabar itu separuh dari iman..eca, percaye lah ade rezeki untuk ko nanti...insyaALLAH..



keep regretting things in past, keep thinking what lies ahead, keep trying for the uncertain future ~


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 comments:

Lea Isnawi said...

bersabarlah weh
kita harus yakin yg Allah dah tetapkan rezeki utk kita
cuma masa belum tiba atau pintu rezeki tu belum terbuka
sama-samalah kite berdoa agar dipercepat dan dipermudahkan rezeki kita semua. amin

unanswerable sunset said...

Amin...
tu la yg aku buat..bersabar..aku x genius, ntah..rzeki xdtg lagi....yakin tapi keyakinan tu mcm selalu tergugat~ hahahaha

SnoW cRysTaL said...

sabar la wei...klu x dpat keje,kite pikir care lain..rezeki ni ade bnyak jalannye..huhu

Unknown said...

ganbatte madu! :)
sambung laa master.. by resarch leh apply lg kan?
akiramenai yo! <3

unanswerable sunset said...

pet: aku tgh bersabar..ntah kenape suke emo..huhuhu~..aku tak nak memilih keje..keje je..
nisa:madu, aku nak wat reserch tapi xnak usm~..huhuhu..bad memoriesssss byk~ hahaha

miss nimnim said...

weh...hensemnye mamat iklan ko nie..hahaha...samela kite...takpe belom tiba masanya lagikan...mungkin ALLAH nak bg yg terbaik...tu dia simpan dulu tu

chanz said...

hmm aku baca aku baca wey... kita sama...penyesalan itu datang. aku rasa entri penyesalan aku lg emo dari ko. haha!

strawberry said...

ak pun rasa sama ngan ko rasa eca...about future,still uncertain...mmg kalo nk ikut rasa..mmg emo gle2 r...jeles pn ade ngan member2 dpt keje dh...pikir lg..bertmbah emo ni...huhu
tp bila muhasabah diri ni...ak rasa ni yg terbaik kot...rezeki Allah ade kat mane untk kita sume...antara cepat n lambat je..kalo cepat alhamdullillah la..tp kalo lambat sabar je la..think positif..maybe rezeki kita lambat sbb Allah tahu yg terbaik buat kita sekarang ni...xnk kita terlalu taksub ngan keje n duit yg kita dapat nnti...huhu...kita start la slow2 dulu..buat ape yg dihadapan kita skarng...
cheers eca...xnk dh emo2 ni..x bagus untk kesihatan...heee:D

unanswerable sunset said...

nim2: bf aku, msti encem...hahahha..aku mengharap rezeki dari Allah akan tibe nanti..insyaAllah..
sanji: mase aku bace post ko, aku pon rase macam tu...huhuhu~ ni baru tulis post pasal ni..pendam lama dah..nasib baik xemo sangat..aku takut bdk2 len bace jadi emo..kang rase bersalah plak..huhu~
ms strawberry lazat: kite same..untuk those yg further study, aku ucap tahniah..untuk kite, aku harap rezeki akan datang jugak nanti...tu la..bgs nsihat ko..emo2 byk penyakit.hahaha..

chanz said...

ko bc entri yg mana..haha..bc la the hakims. lol. btw at times like this, dengar lagu2 jepun, baca lirik dia jadi bersemangat balik!

unanswerable sunset said...

sanji:klo hp aku, ade lagu yui, so, klo aku stress ke, aku dgr lagu tu...tapi skang, hp kat akak aku,laptop kat adik aku~..grrr~
entry mane ek..aku bace nnt :)

Post a Comment