RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

panggilan telephone....

kring...kring...kringg....
telephone berbunyi...ade haiwan dalam bahaya..ade haiwan dlm bahaya....

tak ade haiwan or manusia dalam bahaya...dan aku bukan geng wonderpet..maybe aku dalam bahaya..thesis ku sedang ditanda, dicemuh2, diselak2.....diumpat2....emm, maybe...aku tak harap ia teruk..... =.=..

tapi post kali ni bukan nak bebel pasal thesis, nak bebel pasal mak and akak aku...bukan bebel tapi cerita..

kul 8.30 pm tadi, sejurus selepas azan..aku dikejutkan dengan satu panggilan...

mak:hello, ah...buat ape tu??
aku:ahh, mak...*senyap, pikir nak jawab ape....duduk saje2 je *tak ade idea nak tipu...
mak:bila lagi exam?
aku:5/5, ade viva 2/5.....mak datang ambik bile?
mak:6/5 mak datang kot...ni mak tengah cari kat mane nak cari duit ni ambik ko...
aku:ain, along tak ade duit???...*dalam hati, kat bank cari duit...
mak:bebelll...bebellll.....
aku:suh ain simpan duit....nanti ape-ape hal senang....
bunyi bergaduh....dengar botak nangis....
aku:botak nangis ke?
mak: a'ah...gaduh ngan aye...

tetibe.....tet..panggilan putus,tak sempat tanye sebab ape bergaduh....

kring..kring.....ade manusia dalam kesusahan lagi....

ain @ akak: ko buat ape?..bila lagi exam?..thesis ko ok?...
aku: 5/5, viva 2/5..thesis aku dah anta...tapi tengah risau lecturer tande..takut bg markah rendah..entah, aku rase banyak salah..*same soalan dengan mak aku..sigh...
ain:tu la ko, buat keje last minute..main fb je tau
aku: ala...ko jeles aku men fb...aku tak leh hidup tanpe fb..*gelak3...
bla..bla..bla....
aku:mak tipon aku, aku dengar botak nangis...
ain:dia nangis, aye ambik gam dia...guna sikit je *dah tau alasan adik2 aku bergaduh
aku:sebab gam je nangis.....manje betul..ko la manjekan dia..
ain: ko pon same...
aku: botak baik dengan aku bila aku ade duit je, tak ade duit, dia buat tak tahu je dengan aku...
ain:ko memang..*gelak3

ain: aku ade jumpe bdk keje tm muke macam ko..aku kirim salam...
aku: penipu betul....kawan aku cakap, muke botak macam aku, muke aye macam ko *tipu..
ain:tipu ar..budak tm tu gemok cam ko....
aku: ala, dia pendek memang la gemok...aku tinggi tak apa....aku jual ko kat thailand baru tau
ain:ko la kene jual, gemok baru bagus, banyak isi
aku:ko tak tahu orang thai suke yang kurus2 macam ko?..*gelak3

aku:nanti nak g rantau panjang, along and nuar nak beli suar..aku nak jugak, nak seluar and jersey..semua la
ain:ko nak gune duit aku kan?..pandai ko...tak nak, aku ade 2 adik je (aye and botak)
aku: arrr....aku tak kira..ko ade hutang aku lagi..rm1***.....*ceti haram kat rumah
ain:ko nak seluar ke? aku ade suar kecik...
aku:eeee...tu yang ko blaja kat sane?...otak da tak suci..ish3....

ain:aku nak ambik laptop nanti ngan broadband
aku:takleh3...aku nak gune..ko gune laptop aku kat rumah tu..ni aku nak gune
ain:arrr, laptop aku...aku ambik jugak...
aku:ko ambik laptop je...adapter tak payah, aku yang beli baru *bateri da rosak
ain:kepala ho ko.....
aku:eh, da tak reti nak sebut betul2 ke?
ain:tak kan aku nak sebut kepala hotak ko...
aku:sebut je le..aku pon reti sebut..kepala hotak ko...>.<''..

aku:ain, ko ade bf?
ain:ade2...mane ade...ko ade eh??,,
aku:ar..tipu...ko tak ade bf, lambat la aku kahwin
ain:ape kaitan plak....ko da ade eh???...sibuk nak kahwin
aku:aku tak boleh langkah bendul... dah abis blaja kene kahwin..lecturer aku kate....aku tak ade bf..banyak duit tipon aku...
ain:aku gune celcom, ade tm *tak faham ape kaitan ngan tm,buat2 faham
aku:topup kan aku bulan2
ain:ko tak pakai celcom, sape suruh
aku:esok aku tukar number...pakai celcom plak

*end*

lama tak berbual.macam-macam keluar..anyway, sape yang rase menyesal bace, sorry..nak tambah post je....kehkehkehkeh....





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Lea Isnawi said...

gile hebat ko ingat perbualan ko

perfect! 1om untk anda..

hahaha :P

unanswerable sunset said...

lea:ko perli ke?..post sejurus aku tipon..ade gak aku tambah pewrna, perisa tambahan dlm dialog tu..wakakaka...=.=

Post a Comment