RSS
i'm the producer, director, main actress, and the laziest scriptwriter of this blog... ENJOY XD

org gler

klo aku skang kat sekolah rendah lagi, kalau cikgu suruh aku tulis karangan "pengalaman yang tidak dapat dilupakan"...skang aku boleh tulis dengan baik....
tjk dia "org gler kat kfc"
seriusly, sebelom aku ,eton n una kuar nak pergi beli burger kat luar...dlm pukul 11 lbh,mak aku tipon...suruh tido awal...suh tido skang walaupon tak ade exam esok...pelik mak aku tpon pukul 11..selalu tpon awal sbb mak aku selau tdo kul 10..
aku dengan degil nyer tak dengar cakap,..aku kuar jugak ngan kwn2 aku sebab lapar...
da nak pukul satu mase 2...keluar tgk kedai burger tutup...tak nak beli burger kat tempat satu lagi..tempat kami beli semalam sbb semua lepas tu sakit perut....huhuhu.....
so, aku cadangkan pergi makan kat kfc..bukan dekat..jauh dr u aku....sbb lapar sanggup jalan..
ody pergi kfc, satu geng motor tegur kitrng, "brani kuar malam2"...
kitarng buat x tahu je, siap melawan cakap..bile diorg da lepas la...
sebelum sampai kfc..ade plak kereta b'henti depan kitrng..lencong trs msuk side jalan dpn kitrng..bengang, sbb tibe2 n laju..nsb baik x langgar kitang...keluar pulak manusia pelik..rambut serabai,seluar ketat..aku tengok cam orang sakai..ape nak kate, tu la trend sekarang..trend bdk yg minat indie,group "INDEPENDENT"....tiru gaye yang tak baik diikuti..pakai seluar ketat, nampk la bentuk kaki yang kurus 2..kalo pompuan, tak boleh pakai ketat..ni lelaki pakai ketat????..emmmm...no komen.....yang paling sedih, adik aku pon pakai cam tu...aku marah sampai kate dia nampak macam mak nyah pkai suar ketat...teruk mulut aku ni...huhu..tak tau la kalo adik aku da berubah jadi sopan sedikit...ishhhh3....
then, sampai kat kfc..ade lagi orang pelik...satu geng bdk lelaki tgk je kitarng...2 pon eton yg perasan...ape lagi, nak usha eton la...ape la bdak zaman sekarang..x gentleman...banyak gatal je...
mase balik boleh plak lambai2 kat tingkap 2...ushhhhhh...shooooh2...kami tak suke orang macam kamu..huhu~~
lepas makan inagt nak bsuh tgn, eton tegur ade orang kat tepi tingkap tengok je dari td..aku n una tgk la skali..bile kitarng tgk, dia letak jari kat mulut..tande suruh kitarng senyap,jgn bgtau orag lain..ketaq da aku...x mahu tgk..jeling2 je..tgk ade lagi....lame gler dia duduk kat situ....cam tunggu kitrng....
so,t'pakse la kitrng talipon member2 suh ambik..malang nasib..semua x angkat n byk plak tdo awal..sok ade exam kot~tgn da ketaq n x brani even nak g bsuh tgn pon...ketakutan~~~
una tpon hakim..dia angkat..malang nyer, dia mamai..xtau pon dia ckp pe,dia pon xfhm kitrng ckp pe.....nasib baik, dpat call mai...2 pon aku da x tahan nak nangis...takot lagi..tgk kat tepi tingkap da x de..tp dia tunggu plak kat jalan depan....adoiiii....dia x putus asa...kami pon tunggu mai datang...syukur, mai datang n kitrng terus naik kereta cepat2...mest bdk kfc2 kate kitrng x btl....asyk men hp je dr tadi..huhuhu~~~...tq byk2 mai,sbb selamatkan kitrng......selamat sampai kat usm..kalo tak,tak tahu jadi pe da..da la exam belom abis lagi..huhuhukkk~~~

so,pengajaran yg aku dpt ambik dr kes ni, dengar cakap mak...da dapat tande2 awal da bende buruk akan b'laku..tapi degil jugak...nasib baik tak jadi ape2..syukur ya ALLAH.....

so, to my readers,dgr la nasihat aku ini...jgn kuar malam dan dengar cakap mak....
p/s: trs update blog lpz bende ni b'laku....nauzubillah min zalim..mtk2 jauh bende2 buruk t'jadi kat kitrng..amin..
cam ni la org gler...tp dlm gambar x takut..in reality, psycho abis..TAKOT..T__T'''
ni la muke aku yg dalam ketakutan..nak nangis mase tgk org gler 2,tpon kwan semua x angkat, n mase tgh cakap ngan mai suruh selamatkan kitrang....
nasib baik diorang tak rakam muka aku...serius, aku sngt takut and hampir nak nangis!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Cik Alang said...

e tu GS tu.gila ah..
lawak gila kot yang hakim tu.hahaha..
nasib mai sedar n tak jadi pape kat korang..

unanswerable sunset said...

tau xpe...kalo x da teruk da kitrng..
tobat aku nak g kfc mlm2.huhhuhu~

Anonymous said...

fuhh...bahaya giler. takot aku nak kuar malam baca citer ni. alhamdulillah stakat aku kuar xder lagi la mcm tu. tapi pasni...citer ni buat pengajaran ar. huhu. takotnyer nak kuar mlm

p.s: call mcD jer la len kali haha

SnoW cRysTaL said...

giler arh korang...lg dasyat dr insiden 1st year neh..huhuu

unanswerable sunset said...

ephyra:tau xpe...takot2....nak call mcd..hmmm..duit bg ar..hahaha
snow:pelik aku panggil ko snow..hoho..tau xpe..aku terngt insiden ko n aku....teringt lagi kene kejar..huhuuhu~~~

Post a Comment